هویتا- درگاه نرم افزاری امضای دیجیتال مبتنی بر سرویس (Pars PKE DSS)

 درگاه نرم افزاری امضای دیجیتال مبتنی بر سرویس (Pars PKE DSS)

به فرآیند تجهیز و فعال ‌سازی قابلیت‌ های PKI در سامانه‌ های نرم‌ افزاری طرف اعتمادکننده، اصطلاحا PKE یا Public Key Enabling گفته می‌ شود و مجموعه ابزارها و بسته ‌های نرم‌ افزاری که در این خصوص مورد استفاده قرار می ‌گیرند، PKE SDK نام دارند. این ابزارها با برخورداری از توابع و ماژول ‌های برنامه ‌نویسی آماده و مورد تایید آزمایشگاه‌ های PKI در کشور، فرایند توسعه محصول را برای برنامه‌ نویسان و تولیدکنندگان نرم افزار، تسهیل کرده و باعث بهبود کیفیت و کاهش هزینه و زمان آماده‌ سازی سامانه می ‌شوند.

سامانه ‌های نرم ‌افزاری با فراخوانی سرویس‌ های این سامانه می ‌توانند کاربران خود را مبتنی بر PKI یا همان تکنولوژی زیرساخت کلید عمومی، احراز هویت کرده و همچنین اسناد و تراکنش ‌ها را به صورت دیجیتالی امضا نمایند. فرمت اسنادی که این سامانه قادر به امضای دیجیتال آن ‌ها می ‌باشد شامل انواع فایل ‌های مجموعه Office (نظیر Word، Excel، و غیره)، فایل ‌های PDF ،XML ،ZIP و غیره است. محصول ParsPKE مبتنی بر مفهوم Software As a Service می ‌باشد. درواقع این سامانه، با ارائه سرویس PKI باعث تسریع فرآیند تجهیز سامانه ‌ها به قابلیت ‌های زیرساخت کلید عمومی مطابق استانداردهای داخلی و بین ‌المللی می ‌گردد و منجر به کاهش چشمگیر زمان و هزینه در به‌ کارگیری زیرساخت کلید عمومی می ‌شود.

محصول ParsPKE یک DSS یا Digital Signature Service است که امکان تجهیز سامانه ‌های نرم‌ افزاری به خدمات احراز هویت و امضای دیجیتال تراکنش‌ ها و اسناد را مبتنی بر وب‌ سرویس فراهم می‌ کند. سامانه ‌های نرم ‌افزاری با فراخوانی سرویس‌ های این سامانه می ‌توانند کاربران خود را مبتنی بر PKI یا همان تکنولوژی زیرساخت کلید عمومی، احراز هویت کرده و همچنین اسناد و تراکنش ‌ها را به صورت دیجیتالی امضای دیجیتال نمایند. محصول ParsPKE مبتنی بر مفهوم Software As a Service می ‌باشد.

انکارناپذیری و برخورداری از پشتوانه حقوقی و قانونی درگاه نرم افزاری امضای دیجیتال مبتنی بر سرویس (Pars PKE DSS)

از آنجا که محصولات شرکت هویتا، مبتنی بر زیرساخت کلید عمومی(PKI) هستند و از اصول رمزنگاری آن استفاده می کنند و زیرساخت کلید عمومی(PKI) دارای پشتوانه حقوقی و قضایی است، پس این محصول هم می تواند با توجه به قواعد و قوانین نامبرده در صفحه "قوانین و مقررات مرتبط با امضای دیجیتال و زیرساخت کلید عمومی" از لحاظ قانونی پشتیبانی شود. 

ویژگی ‌ها و قابلیت‌ های محصول  
  • معماری مبتنی بر سرویس: این سامانه با بهره‌گیری از معماری سرویس محور (SOA) می تواند مستقل از پلتفرم سامانه‌ نرم ‌افزاری مشتری، مورد استفاده در انواع زبان ‌های برنامه ‌نویسی قرار گیرد.
  • برخورداری از پشتوانه حقوقی و قانونی: امضای الکترونیکی در این سامانه منطبق با استانداردها و قوانین کشور انجام می ‌گیرد و مؤلفه ‌های مرتبط با زیرساخت کلید عمومی، دارای تأییدیه از آزمایشگاه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند. لذا امکان ارائه خدمات به ذینفعان مراکز میانی صدور گواهی الکترونیکی دولتی و خصوصی کشور توسط این سامانه وجود دارد.
  • راه ‌اندازی سریع و آسان: برای استفاده از قابلیت‌ های این محصول، وب ‌سرویس های موردنیاز توسط فراهم ‌کننده کاربرد (سامانه نرم ‌افزاری که می ‌خواهد کاربر را مبتنی بر PKI احراز هویت کرده و/یا متقاضی امضای الکترونیکی اسناد و تراکنش ‌هاست) فراخوانی‌ می ‌شود.
  • الگوریتم‌ های رمزنگاری معتبر:
    RSA ECDSA DSA SHA-2(224,256,384,512)
    SHA-1 MD5 SHA-3(224,256,384,512)
  • پشتیبانی از طول کلیدهای مختلف 1024، 2048 و 4096
  • قابلیت امضای دیجیتال اسناد: این سامانه قادر است انواع فایل ‌های مجموعه Office و قالب ‌های اسناد PDF، XML و داده ‌های باینری را براساس فرمت ‌های امضای دیجیتال استاندارد PAdES، XAdES، CAdES ،ASiC-S و ASiC-E امضای دیجیتال کند و در صورت نیاز، اسناد امضای دیجیتال شده را نیز مجهز به مهر زمانی و یا قابلیت اعتبار مدت‌ دار (Long Term) نماید.
  • قابلیت امضای دیجیتال با توکن امضای دیجیتال پارس کی: امکان استفاده از PKI USB Token ها (مورد تایید مرکز ریشه وزارت صنعت و معدن و تجارت) در فرایند احراز هویت کاربران و امضای دیجیتال اسناد و تراکنش‌ ها (توسط کاربران در مرورگرهای مطرح سیستم ‌عامل‌ های ویندوز و لینوکس)
  • قابلیت امضای دیجیتال با موبایل: پشتیبانی از امضای الکترونیکی کاربران توسط سرویس امضای همراه مبتنی بر سیم ‌کارت و بدون سیم‌ کارت
  • قابلیت امضای دیجیتال در سمت سرور: این سامانه از پودمان ‌های رمزنگاری مبتنی بر استاندارد PKCS #11 (مورد تایید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) PKCS#12، JKS و MSCAPI پشتیبانی می‌ نماید و بدین واسطه قادر به انجام انواع امضاهای دیجیتال سازمانی و توسط سرور می ‌باشد.
  • قابلیت اعتبارسنجی امضای دیجیتال و گواهی الکترونیکی: این سامانه قادر است تا امضای دیجیتال و گواهی الکترونیکی را مطابق با استاندارد "الزامات تشکیل و اعتبارسنجی مسیر گواهی الکترونیکی دیجیتالی" منتشرشده در تاریخ 1394/03/18 توسط مرکز ریشه وزارت صنعت و معدن و تجارت، اعتبارسنجی نماید. لازم به ذکر است که این سامانه به صورت پیش فرض براساس استانداردهای اعتبارسنجی ETSI عملیات مذکور را انجام می دهد.
  • استفاده از استانداردهای بین‌ المللی و قوانین بومی: محصول مبتنی بر استانداردهای بین‌ المللی معتبر توسعه داده ‌شده است و "استانداردهای منتشرشده توسط مرکز ریشه وزارت صنعت و معدن و تجارت" در آن رعایت شده است.

نمایش کاتالوگ محصولات هویتا


دانلود کاتالوگ محصولات هویتا


  روابط عمومی: info@hovita.ir

  تلفن : 91014648-021

  تهران ,خیابان دکتر حبیب الله ,خیابان قاسمی , خیابان حبیب زادگان , پلاک 69 طبقه 6 واحد 36

  کدپستی: 1459996612

  دورنگار : 91014648-021 داخلی 1000

logo-namad logo-samandehi